Одним із важливих напрямків роботи Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) є забезпечення за рахунок коштів Фонду послугами з медичної реабілітації застрахованих осіб після перенесених захворювань та травм у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів. Мова йде про повну 100 відсоткову оплату реабілітаційного лікування застрахованих осіб та членів їх сімей в санаторно-курортних закладах за рахунок коштів Фонду.Направлення на реабілітаційне лікування, що надається безоплатно для застрахованих осіб за рахунок коштів Фонду, здійснюють заклади охорони здоров’я, де наявні стаціонарні відділення відповідного профілю.Правом на відновлення здоров’я за рахунок коштів Фонду може скористатись кожна застрахована особа (яка сплачує та/або за яку сплачується єдиний соціальний внесок),яка перебуває на стаціонарному лікуванні певного профілю. Підтвердженням потреби подальшоголікування у реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу є висновок лікарсько-консультативної комісії закладу, де застрахована особа перебуває на стаціонарному лікуванні.

           Застрахована особа має право вільного вибору реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу відповідно до показань. На даний час, в розпорядженні застрахованих осіб за наявності медичних показань, налічується понад 50 санаторно-курортних закладів, інформація щодо яких оприлюднена на офіційному сайті Фонду. Тривалість відновлювального лікування залежить від медичних показань та може тривати до 24 днів. За такою спрощеною процедурою можна відновити здоров’я, зокрема після перенесеного інсульту, інфаркту міокарда, операцій на опорно-руховому апараті, серці, у разі під гострого періоду опіків, захворювань легень.Крім того, на час проходження реабілітації застрахованій особі видається листок непрацездатності, який фінансується Фондом з першого дня тимчасової непрацездатності до закінчення курсу лікування з метою компенсації втраченого заробітку.За І півріччя 2019 року, шляхом укладання тристоронніх договорів на реабілітаційне лікування в санаторно-курортних закладах, де сторонами договору є застрахована особа, Фонд і санаторно-курортний заклад, було забезпечено 369 осіб реабілітаційними послугами.

         Таке адресне забезпечення застрахованих осіб передбачає підвищення якості надання послуг та збільшення кількості осіб, які зможуть відновити здоров’я за рахунок коштів Фонду, не витрачати при цьому власних коштів ні за отримання медичного висновку, ні за отримання реабілітаційних послуг в санаторно-курортному закладі відповідно до профілю, за яким особа направлена в санаторно-курортний заклад.

       За більш детальною інформацією стосовно профілів медичної реабілітації та порядку направлення застрахованих осіб на реабілітаційне лікування, прохання звертатись до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області та його відділень на місцях за адресами та телефонами, що вказані на сайті Фонду.

Начальник відділу медичних

та соціальних послуг                                                                                  О.Трофимчук

    Відповідно до ст. 9 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (зі змінами) (далі – Закон 1105), до основних завдань Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) віднесено здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності, здійснення фінансування матеріального забезпечення та контролю за використанням роботодавцями і застрахованими особами коштів Фонду.
  Листок непрацездатності – це багатофункціональний документ, який, відповідно до Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 (зі змінами), є підставою для звільнення від роботи у зв’язку з непрацездатністю та надання матеріального забезпечення застрахованим особам в разі тимчасової непрацездатності.
    Відповідно до ст. 22 Закону Фонд виплачує застрахованим особам допомогу по тимчасовій непрацездатності починаючи з шостого дня за весь період тимчасової непрацездатності, а у випадках, передбачених законодавством, з першого дня захворювання.
  За даними моніторингу страхових випадків, у 2018 році встановлено тенденцію до збільшення кількості виданих та продовжених листків непрацездатності закладами охорони здоров’я Рівненської області, що в свою чергу призвело до збільшення видатків Фонду на оплату допомоги по тимчасовій непрацездатності. Це може бути зумовлено зокрема недоліками та упущеннями в організації, якості проведення лікувального процесу та експертизи тимчасової непрацездатності в закладах охорони здоров’я.
    У зв’язку із зазначеним Фондом розроблено механізм контролю за обґрунтованістю видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам та визначено першочергові заходи по зменшенню загального числа оплачених днів по тимчасовій непрацездатності. Так, з лютого 2019 року відновлено проведення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності в закладах охорони здоров’я. За результатами перевірки одного із лікувальних закладів області встановлено факти порушення порядку видачі та продовження листків непрацездатності, внаслідок чого завдано збитків Фонду на суму понад 5000 грн, які підлягають відшкодуванню цим лікувальним закладом.
    Відповідно до норм Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09.04.2008 № 189 (зі змінами) Фонд співпрацює з органами охорони здоров’я у здійсненні контролю за дотриманням чинних нормативно-правових актів з експертизи тимчасової непрацездатності.
    На сьогодні, в рамках спільної роботи Фонду та управління охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації, посилено контроль за виконанням вимог нормативно-правових актів щодо порядку і умов видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, якості надання медичних послуг.
    Враховуючи, що листки непрацездатності є документами, на підставі яких здійснюється витрачання фінансових ресурсів, які формуються через сплату працюючим населенням єдиного соціального внеску, завданням осіб, які здійснюють їх видачу та в подальшому оплату, є законний, обґрунтований, якісний підхід до виконання своїх обов’язків.
    З метою покращення організації та якості надання медичних послуг, відповідно до стандартів медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями, для зменшення випадків необґрунтованої видачі та продовження строків листків непрацездатності, керівниками закладів охорони здоров’я Рівненської області має здійснюватися постійний контроль за неухильним дотриманням лікарями вимог нормативно-правових актів в сфері охорони здоров’я населення у тісній співпраці з органами Фонду.
    Очевидно, що такі заходи позитивно вплинуть на загальний стан організації лікувального процесу, на збільшення довіри населення до якості надання медичної допомоги та медичних послуг та до підвищення ефективності цільового використання коштів Фонду, що є особливо актуальним в період проведення медичної реформи в Україні.

 

    За оперативними даними упродовж 2018 року Фондом соціального страхування України зафіксовано 4 805 страхових нещасних випадків, що на 3,2% менше, ніж у 2017 році. Кількість професійних захворювань зменшилась на 3,7% та склала 1 879 зареєстрованих випадків.
    Показник смертельних нещасних випадків на виробництві за підсумками 2018 року збільшився на 5,4%, загалом смертельно травмовано 350 осіб проти 332 у 2017 році.
    Фонд соціального страхування України здійснює для потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання такі виплати:
1) допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності;
2) одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого;
3) щомісячну страхову виплату в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого;
4) страхову виплату потерпілому у розмірі його середньомісячного заробітку при тимчасовому переведенні його на легшу нижчеоплачувану роботу;
5) щомісячну страхову виплату особам, які мають на неї право в разі смерті потерпілого;
6) відшкодування вартості ритуальних послуг, пов’язаних з похованням.
    Крім того, у разі настання страхового випадку за кошти Фонду здійснюється надання медичних і соціальних послуг. Зокрема, фінансується лікування всіх прямих наслідків страхового випадку до відновлення здоров’я або упродовж усього життя потерпілого у разі визначеної в цьому потреби, проходження курсу оперативної реабілітації на базі санаторно-курортних закладів, проведення досліджень, здійснення оперативних втручань, ендопротезування, протезування, забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення тощо.

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
(044) 206-14-39, 097-723-67-16

    За оперативними даними санаторно-курортним лікуванням упродовж 2018 року було забезпечено 10 763 особи з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та їх супроводжуючих осіб. Фінансування проходження курсу лікування здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, загалом у минулому році на зазначені цілі спрямовано 144,04 млн грн.
    Зокрема, лікуванням у санаторно-курортних закладах за їх вибором забезпечено 10 059 осіб з інвалідністю, що на 38% більше, ніж у 2017 році. Також санаторно-курортне лікування профінансувано для 287 осіб з ушкодженням хребта та спинного мозку, що на 22% більше показників 2017 року.    Компенсація вартості самостійно придбаної санаторно-курортної путівки проведена для 36 осіб з інвалідністю.
    Періодичність отримання санаторно-курортного лікування за кошти ФССУ:
– особи з інвалідністю І групи – щороку;
– особи з інвалідністю ІІ групи – один раз на два роки або щороку на підставі індивідуальної програми реабілітації (ІПР);
– особи з інвалідністю ІІІ групи – один раз на три роки, один раз на два або щороку на підставі ІПР.

Прес-служба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
(044) 206-14-39, 097-723-67-16

    Залучення потерпілих на виробництві, інвалідів праці до активного громадського життя, надання їм допомоги у фізичні, психологічній та соціальній реабілітації є одним із головних обов'язків Фонду соціального страхування України, тим більше при нинішній ситуації у нашій державі, аби ці люди відчували, що вони не залишені наодинці зі своєю бідою і про них є кому піклуватись. У рамках реалізації заходів державної соціальної політики, спрямованих на інтеграцію осіб з особливими потребами у сучасне суспільство, забезпечення їх самореалізації, виконавчою дирекцією Фонду з 2013 року було запроваджено проведення щорічної всеукраїнської спартакіади „Сила духу” серед інвалідів праці. Здолбунівська команда відділення Фонду, яка складалася із 7 потерпілих на виробництві 12 липня 2018 року взяла участь в обласних змаганнях шостої Всеукраїнської спартакіади серед інвалідів праці «Сила духу». Учасники спартакіади змагалися в шести видах спорту: шахи, дартс, бомбаскет, армспорт, настільний теніс та гирьовий спорт. Змагання визначили сильніших. Найкраще наша команда виступила у дартсі, де зайняли перші місця - серед чоловіків, працівник „Волинь-Цемент” філії ПАТ „Дікергофф Цемент Україна” Марковський Олександр Ігорович, а серед жінок, колишня працівниця цього ж підприємства Борисюк Оксана Борисівна; у армспорті в категорії до 85 кг: Стельмащук Анатолій Михайлович – 2 місце; у шахах: Андрощук Анатолій Васильович – 3 місце. Всі переможці були нагороджені медалями, кубками та грамотами. Марковський Олександр Ігорович здобув право представляти Рівненщину у фінальних змаганнях VI Всеукраїнської спартакіади, яка цього року відбудеться в м. Ужгороді 11-15 вересня 2018 року. Проведення спартакіади серед інвалідів праці - яскравий приклад того, що жити повноцінним життям, сповненим подіями, новими звершеннями і перемогами, гідний кожен громадян.

Світлана КОЗАЧОК, начальник Здолбунівського відділення управління Фонду соціального страхування України у Рівненській області

    Реалізовуючи політику уряду щодо підвищення соціальних стандартів та ефективності системи загальнообов’язкового державного соціального страхування, Здолбунівське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області створює всі необхідні умови для справедливого забезпечення потерпілих від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання страховими виплатами.
    На обліку у відділенні управління виконавчої дирекції Фонду у Рівненській області перебуває 217 потерпілих на виробництві та членів їх сімей.
    Продовжуючи започатковану з 2012 року практику осучаснення щомісячних страхових виплат, відділення здійснило кілька підвищень страхових виплат відповідно до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 06.12.2016 № 1774-VIII, постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1053 „Про перерахування розміру страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та членам їх сімей”.
    Суттєве збільшення страхових виплат відбулося в 2018 році. З 01 січня 2018 року збільшено виплати особам, які мали право на перерахування сум щомісячних страхових виплат за період з 01 березня 2008 року по 01 березня 2011 року. Після проведеного перерахунку розмір щомісячних страхових виплат для 169 осіб збільшився на 24,6 %, або на 545 гривень.
    Ще один етап збільшення виплат відбувся з 01 березня 2018 року. З цієї дати всім потерпілим на виробництві та членам їх сімей виплати збільшено на коефіцієнт 1,2. У підсумку після проведеного перерахунку розмір щомісячних страхових виплат підвищився для 217 потерпілих на виробництві та осіб, які мають право на виплати в разі втрати годувальника, в середньому на 366 гривень. Потерпілим на виробництві, в яких після проведеного у березні перерахунку розмір середньої заробітної плати виявився меншим за 3200 грн, встановлено розмір щомісячної страхової виплати на рівні цієї суми.
Невідкладна реабілітація після травми на виробництві дає найкращі результати, оскільки дає можливість потерпілому відновити здоров’я та уникнути інвалідності й тяжких наслідків травми. Медична реабілітація – це складний комплексний вид допомоги, який включає в себе як медикаментозне лікування, так і санаторно-курортне лікування. Цей вид допомоги дороговартісний, тому всі витрати по ньому Фонд бере на себе, щоб відновити здоров’я людини вчасно з мінімальною втратою працездатності.
    Крім реабілітації усі потерпілі на виробництві, згідно з довідками МСЕК, мають право на фінансування за рахунок коштів Фонду таких соціальних послуг: лікування у закладах охорони здоров’я, протезування, забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення, медичний догляд, забезпечення спеціальними засобами пересування, санаторно-курортним лікуванням тощо.

Начальник відділу страхових
виплат та матеріального забезпечення
Здолбунівського відділення управління
виконавчої дирекції Фонду Мельник A.A.

    В умовах становлення ринкової економіки, майже суцільної приватної власності на засоби виробництва, як ніколи, гостро стоїть питання соціального захисту людини праці, охорони її життя та здоров’я, а також право на відшкодування шкоди у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника та інших випадках. Гарантом в цьому, від імені держави, виступає Фонд соціального страхування України.
  Профілактика, усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, попередження та недопущення нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань є одним із головних завдань Фонду. З цією метою у 2017 році страховим експертом з охорони праці відділення проведено 8 перевірок стану умов і безпеки праці на підприємствах, в установах, організаціях та приватних підприємців Здолбунівського та Острозького районів, за наслідками яких роботодавцям надані подання. Під час перевірок виявлено 81 порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці. Також взято участь у 1 семінарі, 4 нарадах, засіданні 49 «круглих столів» з даних питань, опрацюванні та впровадженні системи управління охороною праці (СУОП) на 55 підприємствах, надано 330 консультацій страхувальникам та застрахованим особам. Це дало змогу суттєво знизити рівень виробничого травматизму в регіоні і, як наслідок, у 2017 році на підконтрольних відділенню підприємствах, організаціях та установах сталося лише 3 страхових (пов’язаних із виробництвом) нещасних випадки, в тому числі 1 із смертельним наслідком. Два із них зареєстровані у сільському господарстві, один – у сфері торгівлі. Дві третини нещасних випадків настали внаслідок падіння потерпілого. Щодо причин нещасних випадків, то основними були психофізіологічні (особиста необережність) – 2 нещасні випадки та організаційні (невиконання вимог інструкцій з охорони праці) – один.
    Як бачимо із причин, щоб запобігти настанню подібних нещасних випадків на виробництві в майбутньому, не потребується вкладати в охорону праці додаткові кошти чи нести матеріальні витрати. Для цього варто підвищити рівень навчання з питань охорони праці та покращити якість проведення інструктажів. Позитивний результат прийде тоді, коли не просто у журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці будуть ставитись формальні підписи, а коли після інструктажу, в пам’яті працівників, залишаться чіткі дії в тих чи інших виробничих ситуаціях.

Микола Овсійчук,
страховий експерт з охорони праці
Здолбунівського відділення управління
виконавчої дирекції Фонду соціального
страхування України у Рівненській області

 

    З 01 січня 2018 року набрав чинності Порядок відшкодування витрат за надані соціальні послуги з лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань і травм у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою правління Фонду соціального страхування від 13 липня 2017 року №39, яким передбачено адресне забезпечення реабілітації, яке дає право самостійного вибору застрахованою особою санаторно-курортного закладу.
    Отже, для проведення реабілітаційного лікування застрахована особа самостійно зможе обирати санаторно-курортний заклад. Перелік санаторіїв у розрізі профілів медичної реабілітації затверджується наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України та оприлюднюється для ознайомлення на його офіційному веб-сайті.
    Реабілітаційне лікування проходитиме за такими профілями:
1. Нейрореабілітація: підгострий період інсультів (після оперативних втручань на судинах мозку або без них); підгострий період черепно-мозкових травм.
2. М’язово-скелетна реабілітація: підгострий період після операцій на опорно-руховому апараті (ортопедичних, травматологічних); підгострий період опіків; ревматологічні захворювання.
3. Кардіо-пульмонарна реабілітація: підгострий період інфаркта міокарда (після оперативних втручань на судинах серця або без них); стан після пролікованої нестабільної стенокардії (після оперативних втручань на судинах серця або без них); підгострий період після операцій на серці; підгострий період захворювань легень; підгострий період після операцій на легенях, у тому числі з приводу гнійних; процесів нетуберкульозного характеру; цукровий діабет.
4. Медико-психологічна реабілітація учасників АТО: порушення адаптації; розлади пов’язані із споживанням їжі; неорганічні розлади сну; соматоформні розлади; неврастенія.
5. Реабілітація після оперативних втручань на органах зору: підгострий період після оперативних втручань на органах зору.
6. Реабілітація при порушенні перебігу вагітності: ускладнена вагітність.
7. Інша (соматична) реабілітація: підгострий період після оперативних втручань на органах травлення; підгострий період після оперативних втручань на органах сечостатевої системи (оперативного та інструментального видалення каменів з нирок і сечових шляхів, ударно-хвильової літотрипсії); підгострий період після оперативних втручань на жіночих статевих органах.
    Застрахована особа має право на лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу відповідно до медичних показань за рекомендацією лікуючого лікаря та за наявності висновку лікарсько-консультативної комісії (далі — висновок ЛКК) лікувально-профілактичного закладу, клініки медичної науково-дослідної установи або жіночої консультації. Застрахована особа з порушенням перебігу вагітності може направлятися в реабілітаційне відділення санаторно-курортного закладу безпосередньо із жіночої консультації.
    Застрахована особа, яка брала безпосередню участь в антитерористичній операції, має право на лікування (у супроводі членів сім’ї: чоловік/дружина, неповнолітні діти) в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу за профілем медико-психологічна реабілітація за рахунок коштів Фонду один раз після демобілізації за наявності відповідних медичних показань.
    Заклад охорони здоров’я, де застрахована особа перебуває на лікуванні, протягом доби, з моменту надання висновку ЛКК, інформує орган Фонду за місцем обліку закладу охорони здоров’я як страхувальника про потребу зазначеної особи (з урахуванням медичних показань та протипоказань) в подальшому лікуванні в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу із зазначенням профілю.
  Представник органу Фонду відвідує застраховану особу в закладі охорони здоров’я, де перебуває зазначена особа на стаціонарному лікуванні, не пізніше наступного дня з моменту повідомлення про страховий випадок для: надання роз’яснення про порядок забезпечення реабілітаційним лікуванням застрахованих осіб за рахунок коштів Фонду; оформлення заяви про забезпечення реабілітаційним лікуванням та інших необхідних документів передбачених вище зазначеним Порядком.
    Термін лікування в реабілітаційному відділенні визначається лікуючим лікарем та ЛКК,  який є необхідним для відновлення здоров’я та працездатності застрахованої особи відповідно до профілю лікування та особливостей перебігу хвороби, але не більше 24 днів.
    Під час прибуття до санаторно-курортного закладу застрахована особа пред'являє паспорт, свідоцтво про народження дитини (у разі направлення на лікування дитини), та надає:
- три примірники Договору;
- виписку з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма № 027/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.02.2017 № 110);
- обмінну карту пологового будинку, пологового відділення лікарні (форма №113/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13.02.2006 № 67) у разі направлення вагітної;
- відкритий листок непрацездатності, оформлений відповідно до Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності.
    Постановою правління Фонду соціального страхування України від 14.12.2017 № 71 затверджено Граничні розміри витрат на відшкодування вартості одного ліжко-дня лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу на 2018 рік, а саме: для застрахованої особи або члена її сім’ї (дитини), за профілями медичної реабілітації — нейрореабілітація, м’язово-скелетна реабілітація, кардіо-пульмонарна реабілітація, реабілітація після оперативних втручань на органах зору, реабілітація при порушенні перебігу вагітності, інша (соматична) реабілітація, медико-психологічна реабілітація застрахованої особи, яка безпосередньо брала участь в антитерористичній операції — 600,00 грн. з ПДВ. для супроводжуючої особи — 420,00 грн. з ПДВ.
    За роз’ясненнями та консультаціями щодо лікування застрахованих осіб в реабілітаційних відділеннях санаторно - курортних закладів просимо звертатись до Здолбунівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального  страхування України в Рівненській області за телефонами: м. Здолбунів (03652) 2-55-38, м. Острог (03654) 2-37-86.

Головний спеціаліст з медичної реабілітації
та соціальних послуг Здолбунівського
відділення управління виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
у Рівненській області Прокопчук Л.М.

 

Кожна жінка, яка готується стати мамою, має право на отримання допомоги по вагітності та пологах. Розмір цієї допомоги залежить від багатьох факторів. Про механізм розрахунку допомоги по вагітності та пологах з урахуванням обмежень йтиметься у цій статті.

Відповідно до Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV “ Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” зі змінами та доповненнями (далі Закон),  допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати (доходу) на період відпустки у зв’язку з вагітністю  та пологами.

         Згідно із статтею 25 Закону допомога по вагітності та пологах застрахованій особі виплачується за весь період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнення пологів або народження двох чи більше дітей – 70) календарних днів після пологів, 126 календарних днів.

         Жінкам,  віднесеним   до  1 - 3   категорії   осіб,    які  постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомога по вагітності та пологах виплачується за 180 календарних днів зазначеної відпустки (90 – до пологів та 90 – після пологів). Розмір зазначеної допомоги обчислюється сумарно та надається застрахованій особі в повному обсязі незалежно від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів.

         Частиною першою статті 26 Закону визначено, що допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати, обчисленої у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і не залежить від страхового стажу.

            В свою чергу, ч.2 статті 26 Закону передбачено, що сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду, та не може бути меншою, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

Розрахунок середньої заробітної плати здійснюється відповідно до норм Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266, яким передбачено єдиний механізм обчислення суми допомоги по вагітності та пологах.

Враховуючи викладене, сума допомоги по вагітності та пологах повинна розраховуватися наступним чином:

  1. Розраховується середньоденна заробітна плата виходячи з фактичних виплат;
  2. Порівнюється фактична середньоденна заробітна плата із середньоденною заробітною платою, обчисленою з розміру мінімальної заробітної плати, встановленого у місяці настання страхового випадку (мінімальна заробітна плата / на 30,44 – середньомісячну кількість календарних днів);
  3. У разі перевищення середньоденної заробітної плати, розрахованої із мінімальної заробітної плати, над фактичною середньоденною заробітною платою, подальший розрахунок страхової виплати (допомоги по вагітності та пологах) здійснювати із середньоденної, обчисленої із мінімальної заробітної плати.

Ірина Філонюк

Спеціаліст 1-ї категорії

Здолбунівської міжрайонної виконавчої

дирекції Рівненського обласного відділення

Фонду соціального страхування

з тимчасової втрати працездатності

     Відповідно до постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про встановлення розміру допомоги на поховання» та Рішення Комісії з реорганізації Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.02.2017 р. № 43 “Про збільшення розміру допомоги на поховання” з 01 березня 2017 року встановлено новий розмір допомоги на поховання на рівні 4100 гривень.

Здолбунівська міжрайонна виконавча дирекція Рівненського

обласного відділення Фонду соціального страхування

з тимчасової втрати працездатності                                                                    І.В.Філонюк