ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п.п. 165.1. Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 ПКУ, а також суми компенсаційних виплат в іноземній валюті, що виплачуються відповідно до закону працівникам дипломатичної служби, направленим у довготермінове відрядження.
    Згідно з п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника податку - фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.
    Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування цим податком лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За результатами січня-квітня 2019 року лісокористувачі області спрямували до бюджетів різних рівнів 24,3 мільйона гривень рентної плати, це на 13,9 відсотка більше аналогічного періоду минулого року.
    За вказаний період до держбюджету сплачено 5,7 мільйона гривень, а до місцевих бюджетів – 18,6 мільйонів гривень ренти за спецвикористання лісової продукції.
    Ріст надходжень свідчить про відповідальну позицію юридичних та фізичних осіб, які у своїй господарській діяльності використовують лісові ресурси, - наголошують в ГУ ДФС у Рівненській області. 
    «Лісові угіддя – це унікальний природний ресурс області, дбайливе використання якого лише сприятиме щорічному залученню додаткових коштів до держбюджету та бюджетів громад. Тому завдання органів місцевої влади та фахівців ДФС продовжувати ефективну взаємодію з тим, щоб визначені податкові платежі від користування дарами лісу надходили до бюджету», - зауважив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.
    Нагадуємо, що платниками рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів є лісокористувачі - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи - підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області інформує, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.
    Так, відповідно до змін, внесених Законом № 2628 до ст. 15 Закону № 481, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
    Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2 000 гривень.
    Суб’єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
    Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством.
   Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на п’ять років.
    Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
   У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (зокрема, роздрібна торгівля пальним).
    У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема пальним, додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
    У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема пальним, суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
    Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
    Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі.
    З метою уникнення порушення термінів сплати авансових платежів доцільно подавати до фіскального органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки.
   Платників єдиного податку третьої групи та першої і другої груп, які використовують найманих працівників на період відпустки не звільнено від сплати єдиного податку.
   ЄСВ за себе платник єдиного податку (якщо він - не пенсіонер або не інвалід) сплачує за всі місяці, у яких він застосовував спрощену систему оподаткування, у тому числі і за місяць відпочинку.
    Тобто, на період щорічної відпустки підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування, не звільняються від сплати ЄСВ, а також податків (крім єдиного) і зборів, платником яких він є.
    Зазначена норма передбачена п. 295.5 ст. 295, п.п. 298.3.2 ст. 298 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області зупинили незаконне транспортування підакцизних товарів та вилучили велику партію спирту.
    В рамках проведення операції «Акциз – 2019» зупинено вантажний автомобіль «MAN» під керуванням місцевого жителя, вході огляду транспортного засобу вилучено 1,6 тис. дал. спиртовмісної рідини, ввезеної на митну територію України поза межами митного контролю з Республіки Молдова та автомобіль загальною орієнтовною вартістю понад 3,7 млн. гривень.
    За даним фактом розпочато кримінальне провадження за ч.1 ст. 204 КК України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Днями ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління погашення боргу Єремійчук І.С. на тему: «Погашення податкового боргу».
    Відповіді на цікаві запитання пропонуємо вашій увазі.

    Де ФО – громадянин, не зареєстрована СГ, може переглянути інформацію про наявність чи відсутність у неї податкового боргу?
  Фізична особа – громадянин, не зареєстрована суб’єктом господарювання, в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по відкритих інтегрованих картках платника.
  Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.
    Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

    В які строки надсилається податкова вимога і які відомості вона повинна містити?
   Відповідно до п. 59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов’язання.
    Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов’язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов’язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
    Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов’язань у встановлені ПКУ строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПКУ).
Згідно із п. 59.1 ст. 59 ПКУ у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
    Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
  Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

    Коли контролюючий орган має право здійснити погашення податкового боргу шляхом продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі?
    Погашення податкового боргу платника податків здійснюється на підставі рішення суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі та прийнятого на його підставі рішення контролюючого органу шляхом продажу майна платника податків на публічних торгах та/або торгівельними організаціями в порядку, визначеному пп. 95.7 – 95.24 ст. 95 Податкового кодексу України.

    Як розраховуються проценти по розстроченому (відстроченому) грошовому зобов’язанню (податковому боргу)?
    Відповідно до п. 4.2 розд. IV Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574, нарахування процентів розпочинається наступного дня після початку дії розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) та наступного дня після граничного строку сплати чергової частки розстроченого (відстроченого) грошового зобов’язання (податкового боргу).
   Нарахування процентів здійснюється у день фактичного погашення розстроченого (відстроченого) грошового зобов’язання (податкового боргу) (його частини) за весь період користування розстроченням (відстроченням).
    Платник податків розраховує суму процентів на розстрочене (відстрочене) грошове зобов’язання (податковий борг) (його частку) самостійно та сплачує її одночасно зі сплатою розстроченої (відстроченої) або чергової частини розстроченої (відстроченої) суми у строки, визначені у відповідному договорі.
Одноденний розмір процентів при розрахунку округлюється до другого знака після коми в загальному порядку арифметичного округлення.
    Надміру сплачені суми процентів можуть зараховуватись у рахунок сплати грошового зобов’язання (податкового боргу) в порядку, встановленому законодавством України.Отже, проценти нараховуються:
  у день фактичного погашення розстрочки (відстрочки);
  за весь період фактичного користування розстрочкою (відстрочкою);
 на розстрочену (відстрочену) суму, що була діючою на момент кожного такого нарахування;     із розрахунку 120 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття органом ДФС рішення про розстрочення (відстрочення).

    У січні-квітні 2019 року році підрозділами аудиту Головного управління ДФС у Рівненській області проведено 373 перевірки суб'єктів господарювання. З них 23 планових документальних перевірок, 82 позапланових та 268 фактичних. До перевірок залучалися підприємства, по яких встановлено ризики несплати податкових зобов'язань, та які для мінімізації своїх податкових зобов'язань використовують операції з «сумнівними» фірмами-партнерами.
    За результатами здійснених контрольно-перевірочних заходів донараховано 37 мільйонів гривень та зменшено від'ємне значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток на 7 мільйонів гривень.
   В управлінні аудиту пояснюють, що вони ведуть постійну системну роботу по виявленню порушень у нарахуванні і сплаті податкових зобов’язань з використанням інформаційно-аналітичних автоматизованих систем Державної фіскальної служби. З цією метою постійно поповнюються бази даних про платників та їх господарські операції. Водночас щодо сумлінних платників, які здійснюють прозорий облік своєї господарської діяльності, контрольно-перевірочні заходи у фіскальній службі обмежуються до мінімуму.
    Нагадаємо, що з планом-графіком проведення планових документальних перевірок на 2019 рік можна ознайомитись на субсайті ДФС України у розділі «Діяльність», підрозділ «Плани та звіти роботи».

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів», повідомлення за ф.№20-ОПП подається до контролюючого органу за основним місцем обліку та може бути направлено у паперовому вигляді або засобами електронного зв'язку в електронній формі.
    Звертаємо увагу, що під час реєстрації (перереєстрації/ анулювання реєстрації) РРО, КОРО та акцизних складів здійснюється звірка з даними Єдиного банку даних про об’єкти оподаткування. Відсутність об’єкту оподаткування або наявність в ньому неповної або помилкової інформації (наприклад, не зазначено код за КОАТУУ місцезнаходження об’єкта), перешкоджає процедурі реєстрації РРО та акцизних складів в СЕАРП та СЕ.
    Враховуючи зазначене, просимо провести інвентаризацію об’єктів оподаткування та, у разі необхідності, подати оновлені дані. А також, нагадуємо, що інформацію про всі свої об’єкти оподаткування можна переглянути в приватній частині Електронного кабінету.
    Шановні платники, дотримуйтесь норм податкового законодавства та не забувайте, що інформувати контролюючий орган про всі об'єкти оподаткування, не лише ваше право, а й обов’язок, встановлений п.63.3 ст.63 розд. 6 Податкового кодексу України.
    Згідно з п. 117.1 ст. 117 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 510 гривень.
    У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За січень – квітень 2019 року фактична сума надходжень податку на доходи фізичних осіб склала 1436,9 млн. грн., що на 272,6 млн. грн. перевищує аналогічний показник минулого року. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС в Рівненській області Надія Друзюк.
    За її словами, податок на доходи фізичних осіб є одним із бюджетоформуючих податків та стабільним джерелом наповнення державного та місцевих бюджетів.
    У фіскальній службі області наголошують, що сумлінна та вчасна сплата податків – це можливість держави системно, без будь - яких збоїв, проводити державну політику щодо виплати пенсій, стипендій, соціальної допомоги.
    За словами Надії Друзюк, легалізація ринку праці була, є і залишається у пріоритетах діяльності фіскальної служби задля забезпечення надходжень ПДФО, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, причому у тісній співпраці з органами місцевого самоврядування та представниками бізнес спільноти.
    „Наразі податок на доходи фізичних осіб на військовий збір формують понад 53 відсотки зведеного та понад 68 відсотків місцевого бюджетівОтож легальні доходи громадян, котрі працюють на Рівненщині, є найважливішим джерелом наповнення місцевого бюджету”, – підсумовує Надія Друзюк. 

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області інформує, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.
    Так, відповідно до змін, внесених Законом № 2628 до ст. 15 Закону № 481, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
    Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2 000 гривень.
    Суб’єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
    Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством.
   Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на п’ять років.
    Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
   У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (зокрема, роздрібна торгівля пальним).
    У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема пальним, додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
   У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема пальним, суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
    Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Як повідомили у ГУ ДФС у Рівненській області, протягом січня – квітня поточного року 6290 громадян подали податкові декларації про отримані доходи. Із  загальної кількості декларацій 3702 подано громадянами, які зобов’язані були задекларувати свої доходи, та 2588 – громадянами, які  виявили  бажання   скористатись  правом на податкову знижку.
   Загальна сума самостійно нарахованих податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб складає 17,1 млн. грн., військового збору - 3,4 мільйони гривень.
    Доходи в розмірі понад 1 млн. грн. задекларували 38 мешканців області. Основними джерелами доходів мільйонерів є: продаж нерухомого та рухомого майна, інвестиційний прибуток, іноземні доходи, доходи від здачі в оренду майна, доходи у вигляді спадщини чи дарування та інші доходи.
Громадяни, які звернулись до органів ДФС з реалізація права на отримання податкової знижки, задекларували до повернення з бюджету 5,4 млн. грн. ПДФО.
Станом на 02.05.2019 року за результатами кампанії декларування місцеві бюджети області вже отримали 11,9 млн. грн., та, відповідно, держаний бюджет 2,4 мільйона гривень військового збору
   «В ході проведення цьогорічної кампанії декларування працівники територіальних органів ГУ ДФС у Рівненській області орієнтувалися на налагодження партнерських взаємовідносин із платниками податків, створення умов, які гарантують обслуговування платників на належному якісному рівні, зокрема, надання консультаційної допомоги по заповненню податкових декларацій та проведення широкомасштабної роз’яснювальної роботи серед громадян щодо виконання свого громадянського обов’язку перед державою шляхом добровільного декларування отриманих доходів. Надходження податку на доходи фізичних осіб є базовими для місцевих бюджетів, тож я висловлюю свою подяку всім громадянам, які вчасно і чесно виконали свій конституційний обов'язок.», - зазначив  начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.
    Він також нагадав, що реалізувати своє право на податкову знижку можна до кінця 2019 року, а суми податкових зобов'язань необхідно сплатити до 1 серпня.

ГУ ДФС у Рівненській області