За якою ознакою доходу відобразити у податковому розрахунку за ф. 1ДФ суму сплачених фізичною особою платежів за спожиті комунальні послуги, яка згідно договору оренди не включається до орендної плати, та відшкодовуються ФО – орендодавцю?   

    Згідно з підпунктами 170.1.1 та 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим агентом платника податку – орендодавця щодо доходу, отриманого від надання нерухомості в оренду, є орендар.
    Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18 %, визначену в ст. 167 ПКУ .
    Форма податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Податковий розрахунок за ф. 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок № 4), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями.
    Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, дохід, отриманий платником податку у вигляді додаткового блага відображається податковим агентом у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою «126».
    Отже, податковий агент – орендар у податковому розрахунку за ф. 1ДФ суму сплачених комунальних платежів за спожиті ним комунальні послуги, яка згідно договору оренди не включається до орендної плати, та відшкодовується фізичній особі – орендодавцю, відображає як дохід отриманий у вигляді додаткового блага під ознакою «126».

   Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, станом на 01.12.2020 року до податкової служби області поштою та електронною поштою надійшло 116 запитів на отримання публічної інформації, за результатами розгляду яких надано відповіді відповідно до вимог чинного законодавства.
    За категоріями запитувачів, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», надійшло запитів:
- від фізичних осіб – 84 (або 72%);
- від юридичних осіб – 31 (або 27%);
- від представників засобів масової інформації – 1 (або 1%)
Запитувачі, зокрема, зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- діяльності  суб’єктів господарювання;
- надання копій документів;
- відомостей про третіх осіб;
- стану надходження податків;
- надання інформації про сплату податків.
   За результатами розгляду задоволено 92 запити (80% від загальної кількості), відповідно до статті 22 Закону про доступ до публічної інформації відмовлено в задоволенні 20 запитів (17% від загальної кількості), 3 запити на інформацію надіслані належним розпорядникам інформації.

    Довідково: запит на отримання публічної інформації, відповідно до Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації», може бути поданий до ГУ ДПС у Рівненській області: на поштову адресу 33023, м. Рівне, Відінська, 12; по факсу (0362) 692-550; по телефону (0362) 692-617; на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

    Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що 30 листопада 2020 року спливає термін сплати податкових зобов’язань за жовтень 2020 року з:
- податку на додану вартість;
- акцизного податку;
- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян);
- рентної плати за:
користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
користування радіочастотним ресурсом України;
транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, із зазначеної суми 69,3 млн. грн. рентної плати за користування лісовими ресурсами краю поповнили місцевий бюджет, відповідно 38,3 млн. грн. надійшло до державного бюджету України. Загальна сума надходжень перевищила минулорічні показники за відповідний період на 15,7 млн. гривень.
    Як зазначив начальник ГУ ДПС у Рівненській області Віталій Чуй, рентні платежі, значна частина яких надходить до місцевої скарбниці, мають велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери області, соціальних програм та спрямовуються на відновлення природних ресурсів.
    Також повідомляємо, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до ст.256 ПКУ в частині зміни ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсі за заготівлю деревини основних і неосновних лісових порід.

    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що громадяни - власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які з тих чи інших причин не отримали відповідні повідомлення на сплату податків за своїми податковими адресами, можуть уточнити суму нарахованих платежів не відвідуючи податкову, скориставшись допомогою Електронного кабінету платника.
    Зокрема, в Електронному кабінеті ДПС України для фізичних осіб – платників податків діє онлайн доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю.
    Крім того, в розділі «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних щодо об’єктів рухомого та нерухомого майна, які є об’єктами оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі тощо), відомості про які отримані з реєстрів інших державних органів та стосовно яких сформовані податкові повідомлення-рішення.
    Нагадаємо, у 2020 році податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нараховувався фізичним особам — власникам об’єктів нерухомості за 2019 рік. Обов’язок щодо сплати податку виникає у фізичних осіб протягом 60 календарних днів з моменту вручення повідомлення-рішення.
  Також за необхідністю в Електронному кабінеті за допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань за такими податками.
    Не зважаючи на те, що платникам надсилаються повідомлення про сплату майнових податків, окремі громадяни «забувають» розрахуватися з бюджетом. Податківці звертають увагу громадян на необхідність сплати цих коштів. Оскільки при наявності заборгованості перед бюджетом такий податковий борг підлягає стягненню за рішенням суду виконавчою службою.
    На сьогодні про борг в незначних сумах платників офіційно не повідомляється, оскільки податкова вимога надсилається, якщо сума боргу перевищує 1020 гривень, тому громадяни можуть і не знати про його наявність.
    З більш детальною інформацією стосовно суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, можна ознайомитись у рубриці «Переліки» офіційного веб-порталу ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/296361.html або за допомогою електронного сервісу – «InfoTAX» доступного в месенджерах Telegram та Viber.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, за січень – жовтень 2020 року до місцевих бюджетів надійшло понад 372,5 млн. грн. плати за землю. Понад 313 млн. грн. земельного податку сплатили юридичні особи - власники та орендарі земельних ділянок, решта – 59,3 мільйона надійшло від фізичних осіб.
    Як зазначив начальник податкової служби області Віталій Чуй, у сумарному еквіваленті плата за землю займає третє місце серед бюджетоформуючих податків загальних доходів територіальних громад Рівненщини після ПДФО та єдиного податку, її частка у надходженнях місцевих бюджетах регіону складає 8,3 відсотка.
    Також Віталій Чуй нагадав, що земельний податок, який сплачують громадяни за місцем розташування земельної ділянки, зараховується до бюджету громади. Тому кожен житель області, незалежно від суми сплаченого податку, робить посильний внесок у розвиток своєї громади.

    З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Рівненській області забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.

    Так, станом на 01.08.2020 до ГУ ДПС в області надійшло 87 таких документів.

    Найбільше запитів (70%) надійшло від фізичних осіб.

    Запитувачі, зокрема, зверталися з проханням надати інформацію щодо діяльності суб’єктів господарювання, надання копій документів та відомостей про третіх осіб, стану надходження податків, надання інформації по сплаті податків.

    За результатами розгляду задоволено 67 запитів (77% від загальної кількості), відповідно до статті 22 Закону 2939 відмовлено в задоволенні 17 запитів, 3 запити на інформацію надіслані належним розпорядникам інформації.

    Нагадуємо, що запит на отримання публічної інформації відповідно до Закону про доступ до публічної інформації може бути подано в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку:

на поштову адресу: 33023, вул..Відінська,12, м.Рівне, Рівненська область (на конверті вказувати "Публічна інформація");

на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

    На вказану електронну адресу не надсилаються пропозиції, заяви, скарги громадян, юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, самозайнятих осіб, а також питання щодо практичного використання окремих норм податкового законодавства, питання з роз’яснення прав та обов’язків платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, порядку сплати єдиного внеску.

факсом: за номером (0362) 692-550; телефоном: за номером (0362) 692-617;

в усній формі - особисто посадовим особам відділу організації роботи ЦОП, надання адміністративних послуг, електронних сервісів, електронного документообігу, розгляду звернень державних органів, громадян, доступу до публічної інформації управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Рівненській області.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    В Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу жителів краю, що ДПС реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО.

    Не секрет, що невидача чеку при продажі різних товарів – це одна із найбільш розповсюджених проблем, з якою стикаються споживачі, при чому незважаючи на те, що більшість магазинів і підприємств вже давно застосовують контрольно-касову техніку у своїй діяльності. Разом з тим, у відповідності до законодавства України, при здійсненні продажу товару, продавець забов’язаний видати товарний чи фіскальний чек, що є підтвердженням факту здійснення покупки. Чек є тим розрахунковим документом, який гарантує захист споживача при виникненні різноманітних ситуацій при купівлі товарів, зокрема при порушенні прав споживачів; надання гарантії; обміні або поверненні товару тощо. Також наявність фіскального чеку є підтвердженням офіційного походження товару, що оберігає споживача від купівлі контрабандних та фальсифікованих товарів. Особливо це стосується алкогольних напоїв, тютюнових виробі, нафтопродуктів, технічно складних побутових товарів (гаджетів, телевізорів, холодильників тощо).

    Також, у споживачів можуть виникнути сумніви щодо виданого фіскального чеку. Тож завдяки електронному сервісу «Пошук фіскального чека» платники мають змогу оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.

    Податківці звертаються до краян, у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДПС наявному розрахунковому документу направляти до ДПС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів. Крім того, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумнів, також можна надіслати до ДПС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

    Нагадаємо, що сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням undefined .

    Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області спільно з працівниками прокуратури Рівненської області припинили діяльність цеху з виробництва (розливу) фальсифікованих алкогольних напоїв та вилучили з незаконного обігу підакцизні товари.
    У рамках операцій «Акциз-2020» та розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 204 КК України під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області при відпрацюванні оперативної інформації встановлено місце зберігання та розливу фальсифікованих алкогольних напоїв жителем Рівненського району.
    З метою вилучення та збереження речових доказів в кримінальному провадженні працівникам податкової міліції Рівненської області було проведено невідкладний обшук в недобудові вищевказаного громадянина. В результаті обшуку виявлено та вилучено майже 2 тонни спирту, 82 літри готової продукції, 500 пачок цигарок без марок акцизного податку, фурнітура для виготовлення лікеро-горілчаних напоїв, бочки з характерним запахом спирту, пусті скляні пляшки, пластмасові каністри з характерним запахом спирту, лійки, шланги, корки, тощо. Орієнтовна вартість вилучених товарно-матеріальних цінностей становить 431,6 тис. грн.
    Реалізація готової продукції громадянином здійснювалась жителям м. Рівне та Рівненського району.
    Триває слідство.

    Як повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй, понад 83 млн. грн. податків за користування лісовими ресурсами Рівненщини поповнили місцеву скарбницю та 25,6 млн. грн. надійшло до державного бюджету України. Загальна сума надходжень перевищила показники 2018 року на 44,6 млн. гривень.
    Найбільші суми надходжень рентної плати за користування лісовими ресурсами отримали:
Сарненський район -18,3 млн. грн., що складає 5 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету;
Рокитнівський район – 12,5 млн. грн., що складає 10 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету;
Березнівський район 10,6 млн. грн., що складає 7 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету.
    Віталій Чуй також зазначив, що частка рентних платежів яка надходить до місцевої скарбниці, має велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери району, виконання соціальних програм та спрямовується на відновлення природних ресурсів регіону. Отож представники місцевої влади мають можливість не тільки використати надходження, отримані, зокрема, від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на соціальний розвиток власних територій, але й планувати подальшу діяльність, враховуючи її стабільні надходження до бюджету.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Нещодавно ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління аудиту Сергієм Трояном на тему «Застосування РРО у 2020 році»
Відповіді на цікаві запитання пропонуємо вашій увазі.

З якої дати і для кого застосування РРО стане обов'язковим?
З 19.04.2020 для ФОП - платників єдиного податку 2 - 4 груп:
незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн гривень;
які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
які здійснюють реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я.
З 20.10.2020 до перелік СГД які повинні використовувати РРО розшириться:
торгівля або надання послуг через Інтернет;
торгівля ювелірними виробами;
продаж уживаних товарів в магазинах (група 47.79 КВЕД);
ресторани, кафе, ресторани швидкого обслуговування (крім продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок і бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу);
турагенства і туроператори;
готелі та місця тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
реалізація текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках);
реалізація деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, який затвердить Кабмін.

Чи зобов'язаний ФОП вести облік товарних запасів?
До 19.04.2020 облік не ведуть фізичні особи - підприємці, які не зареєстровані як платники ПДВ.
З 19.04.2020 облік не ведуть ФОП-єдинники, які не зареєстровані як платники ПДВ, крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації:
технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
лікарських засобів і виробів медичного призначення;
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Як відмовитися від РРО і почати застосовувати програмні реєстратори?
Суб'єкти господарювання, які у зв'язку із застосуванням програмних реєстраторів розрахункових операцій вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких реєстраторів розрахункових операцій у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених Законом про РРО. Норма набирає чинності з 19 квітня 2020.

Як працювати з програмним РРО за відсутності Інтернету?
РРО працюватимуть у режимі офлайн протягом 36 годин. У цей період розрахунковим документам будуть присвоюватися фіскальні номери з діапазону, сформованого фіскальним сервером. Номери з цього діапазону попередньо резервуватимуться. Протягом години після відновлення зв'язку копії створених в режимі офлайн розрахункових документів передаються на сервер податкової.

Що таке кешбек і коли він почне діяти?
Кешбек (повернення коштів за нефіскалізований чек) запрацює тільки з жовтня 2020 року.
Купуєте товар/отримуєте послугу на суму, яка перевищує 850 грн, перевіряєте чек на сайті. Якщо інформація про чек відсутня, подаєте скаргу через електронний кабінет.
Якщо чек не був фіскалізований, ДПС проводить перевірку. Якщо виявлене порушення, продавець сплачує штраф, з суми якого покупцю виплачують "кешбек" - 100% вартості товару.

Чи потребує РРО безготівкова форма розрахунків банківським переказом на поточний рахунок продавця?
Якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує РРО. Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через банк для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця.
Якщо ж розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення «розрахункової операції» для цілей Закону № 265. У цьому разі необхідно застосовувати РРО.