Як повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй, понад 83 млн. грн. податків за користування лісовими ресурсами Рівненщини поповнили місцеву скарбницю та 25,6 млн. грн. надійшло до державного бюджету України. Загальна сума надходжень перевищила показники 2018 року на 44,6 млн. гривень.
    Найбільші суми надходжень рентної плати за користування лісовими ресурсами отримали:
Сарненський район -18,3 млн. грн., що складає 5 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету;
Рокитнівський район – 12,5 млн. грн., що складає 10 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету;
Березнівський район 10,6 млн. грн., що складає 7 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету.
    Віталій Чуй також зазначив, що частка рентних платежів яка надходить до місцевої скарбниці, має велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери району, виконання соціальних програм та спрямовується на відновлення природних ресурсів регіону. Отож представники місцевої влади мають можливість не тільки використати надходження, отримані, зокрема, від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на соціальний розвиток власних територій, але й планувати подальшу діяльність, враховуючи її стабільні надходження до бюджету.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Нещодавно ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління аудиту Сергієм Трояном на тему «Застосування РРО у 2020 році»
Відповіді на цікаві запитання пропонуємо вашій увазі.

З якої дати і для кого застосування РРО стане обов'язковим?
З 19.04.2020 для ФОП - платників єдиного податку 2 - 4 груп:
незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн гривень;
які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
які здійснюють реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я.
З 20.10.2020 до перелік СГД які повинні використовувати РРО розшириться:
торгівля або надання послуг через Інтернет;
торгівля ювелірними виробами;
продаж уживаних товарів в магазинах (група 47.79 КВЕД);
ресторани, кафе, ресторани швидкого обслуговування (крім продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок і бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу);
турагенства і туроператори;
готелі та місця тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
реалізація текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках);
реалізація деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, який затвердить Кабмін.

Чи зобов'язаний ФОП вести облік товарних запасів?
До 19.04.2020 облік не ведуть фізичні особи - підприємці, які не зареєстровані як платники ПДВ.
З 19.04.2020 облік не ведуть ФОП-єдинники, які не зареєстровані як платники ПДВ, крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації:
технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
лікарських засобів і виробів медичного призначення;
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Як відмовитися від РРО і почати застосовувати програмні реєстратори?
Суб'єкти господарювання, які у зв'язку із застосуванням програмних реєстраторів розрахункових операцій вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких реєстраторів розрахункових операцій у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених Законом про РРО. Норма набирає чинності з 19 квітня 2020.

Як працювати з програмним РРО за відсутності Інтернету?
РРО працюватимуть у режимі офлайн протягом 36 годин. У цей період розрахунковим документам будуть присвоюватися фіскальні номери з діапазону, сформованого фіскальним сервером. Номери з цього діапазону попередньо резервуватимуться. Протягом години після відновлення зв'язку копії створених в режимі офлайн розрахункових документів передаються на сервер податкової.

Що таке кешбек і коли він почне діяти?
Кешбек (повернення коштів за нефіскалізований чек) запрацює тільки з жовтня 2020 року.
Купуєте товар/отримуєте послугу на суму, яка перевищує 850 грн, перевіряєте чек на сайті. Якщо інформація про чек відсутня, подаєте скаргу через електронний кабінет.
Якщо чек не був фіскалізований, ДПС проводить перевірку. Якщо виявлене порушення, продавець сплачує штраф, з суми якого покупцю виплачують "кешбек" - 100% вартості товару.

Чи потребує РРО безготівкова форма розрахунків банківським переказом на поточний рахунок продавця?
Якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує РРО. Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через банк для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця.
Якщо ж розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення «розрахункової операції» для цілей Закону № 265. У цьому разі необхідно застосовувати РРО.

    У рамках проведення операції «Акциз-2020» слідчими податкової міліції Головного управління у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженню за ст. 204 КК України за фактом здійснення громадянами Рівненської області незаконного виготовлення, зберігання та транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв.
   Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження було встановлено громадян Рівненської області, які, вступивши в попередню змову, організували на території регіону роботу підпільного цеху з виготовлення фальсифікованого алкоголю, транспортування вказаної «продукції» та її збут кінцевим споживачам.
    У подальшому фальсифікат зберігали на території орендованих складів, гаражів та реалізовували його через закриті групи в месенджерах.
   За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено та передано на зберігання 33,8 тис. літрів спиртової суміші, 856 літрів спирту та 870 пачок тютюнових виробів загальною орієнтовною вартістю майже 8,4 млн. грн., а також фурнітуру, та аксесуари для виготовлення фальсифікату і тару, в яку його розливали.
    Загальна вартість вилучених ТМЦ складає майже 8,4 млн. гривень.
    Наразі вирішується питання щодо накладення арешту на вилучені ТМЦ.
    Триває слідство.

 

    У рамках проведення операції «Акциз-2020» слідчими податкової міліції Головного управління у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженню за ст. 204 КК України за фактом здійснення громадянами Рівненської області незаконного виготовлення, зберігання та транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв.
   Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження було встановлено двох громадян, які, вступивши в попередню змову, організували на території регіону роботу підпільного цеху з виготовлення фальсифікованого алкоголю, транспортування вказаної «продукції» та її збут кінцевим споживачам.
У подальшому фальсифікат зберігали на території орендованих складів, гаражів та реалізовували його через закриті групи в месенджерах.
    За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено 2 тис. 670 літрів ЛГВ, 6,4 тис. пачок тютюнових виробів, автомобіль, ємності для зберігання, обладнання призначене для виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв.
    Загальна вартість вилучених ТМЦ складає майже 1,3 млн. гривень.
    Триває слідство.

    Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що Законом України від 20.09.2019 р. № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» для програмних РРО передбачено можливість роботи в режимі «офлайн».
    Режим «офлайн» застосовується на період втрати зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу, що може тривати не більше 36 год., із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери з діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу підчас реєстрації РРО в податкових органах.
    Використовувати такі фіскальні номери суб'єкт господарювання зможе не більше 168 год. протягом календарного місяця.
   Протягом години після встановлення зв'язку програмного РРО із сервером контролюючого органу здійснюється передання копій, створених програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами, до такого серверу. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли було сформовано такі розрахункові документи.
    Зазначені розрахункові документи мають зберігатися програмним РРО до моменту отримання від контролюючого органу підтвердження про доставку розрахункових документів.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, протягом 2019 року на супроводі в працівників управління правового забезпечення в судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій перебувало 1730 справ на суму 2383,2 млн. гривень. За позовами платників податків в 2019 році надійшло 508 справ на суму 524,9 млн. грн., за позовами ГУ ДПС у Рівненській області відкрито 128 адміністративних справ на загальну суму 96,7 млн. гривень. У 2019 році у судах різних інстанцій розглянуто 374 справи. Із загальної кількості розглянутих справ на користь контролюючого органу вирішено 232 справи на суму 330,6 млн. грн., що становить 62% по кількості і 57% по сумі.
    «Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються позовні вимоги від податкової служби області. Адже саме цей фактор є визначальним у позовній роботі юристів. Зібрані податківцями докази зазвичай відкриті платникам для ознайомлення і тому частіше застосовуємо практику досудового вирішення спорів із платниками», - підкреслив начальник управління правового забезпечення ГУ ДПС у Рівненській області Ярослав Рашовський.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області власниками та орендарями земельних ділянок краю з початку 2019 року сплачено на 32,6%, або на 119,1 млн. грн.. більше плати за землю, ніж за відповідний період минулого року. Сплачена за 2019 рік сума податку складає 484,5 млн. гривень.

Майже 85 відсотків сплати цього платежу – внесок юридичних осіб. Вони перерахували з початку року понад 415 млн. грн. плати за землю, що на 110 млн. грн. більше, ніж порівняно з минулорічними надходженнями.

Фізичні особи поповнили скарбниці місцевих громад, сплативши за землю 69,5 млн. грн. плати за землю. Порівняно з аналогічним періодом минулого року приріст платежу склав 8,5 млн. гривень.

Позитивна динаміка у зборі плати за землю, з одного боку, є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання своїх обов’язків щодо сплати податків, а з іншого – результатом спільних зусиль з місцевою владою регіону в напрямку легалізації земельних відносин.

Нагадуємо, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Відрядження – 2020, скільки можна витрачати без податків

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що Законом України від 14 листопада 2019 року №294-IX «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі – 4 723 грн., у погодинному – 28,31 грн., а прожитковий мінімум для працездатної особи з 01.01.2020 складає 2 102 грн. відповідно до ст. 7 Закону №294.

Тобто максимальний неоподатковуваний розмір добових у межах України становить з 01.01.2020 472,30 грн. на день.

Для відряджень за кордон добові витрати в розрахунку за кожен календарний день відрядження залишилися на рівні минулого року та становлять не більш як 80 євро.

Згідно з п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника податку - фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.

Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування цим податком лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат.

Головне управління ДПС у Рівненській області

У нинішніх кризових умовах актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у „конвертах”, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати.

Так, Головним управлінням ДПС у Рівненській області, протягом січня – грудня 2019 р. встановлено 125 випадків порушень підприємствами та фізичними особами – підприємцями виплати заробітної плати (або інших доходів) громадянам з порушенням діючого податкового законодавства. За результатами проведених перевірок додатково донараховано до бюджету 49,2 млн. грн. ПДФО, 2,9 млн. грн. військового збору та 12,0 млн. грн. єдиного внеску.

Крім того, за результатами здійснених ГУ ДПС у Рівненській області перевірок, виявлено використання праці 51 найманих працівників без належного оформлення трудових відносин.

«Офіційно неоформлена на роботу людина ризикує залишитися без права на отримання соціальних виплат та пенсії. Треба чітко усвідомити, що згода отримувати зарплату «в конвертах» може зіграти злий жарт, позбавивши у майбутньому всіх соціальних гарантій. Ніхто не зможе краще змусити роботодавців чесно платити зароблені гроші, як самі працівники, які повинні просто не погоджуватися на роботу за невигідними для себе умовами. Адже нелегальна зарплата не лише зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів, а й тягне за собою багато неприємностей і для самих працівників», - зазначив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Уразі припинення підприємницької діяльності не забудьте подати зіт та сплатити ЄСВ

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, згідно з п. 2 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, ФОП, в тому числі ФОП - платники ЄП, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності страхувальників, зазначених у п. 2 розд. ІІІ Порядку № 435, такі особи зобов’язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 10 розд. ІІІ Порядку № 435).

Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» формують та подають до податкового органу страхувальники, зазначені у п. 2 розд. ІІІ Порядку № 435, – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 11 розд. ІІІ Порядку № 435).

Відповідно до п.п. 1 п. 13 розд ІV Інструкції № 449 для платників, зазначених у п.п. 3 п. 1 розд. II Інструкції № 449, останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити ЄСВ, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення.

ЄСВ сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна».

Головне управління ДПС у Рівненській області

До державного бюджету, за дванадцять місяців 2019 року, надійшло 356,5 млн. гривень військового збору. Порівняно з минулорічним періодом надходження військового збору зросли на 51,8 млн. грн., або на 17 %.  Додатково бюджет отримав 51,8 млн. гривень.

Важливим фактором є відповідальність платників податків, які сумлінно сплачують податки та збори, виконуючи свій конституційний обов’язок. Податківці зазначають також, що стала динаміка зберігається завдяки ефективним заходам податкової служби з детінізації доходів, у тому числі - легалізації заробітної плати.

«Кошти, які надходять до бюджету від військового збору, спрямовуються на фінансування потреб оборони України. Тому кожний українець повинен розуміти, що його внесок приносить значну користь і сприятиме розвитку обороноздатності держави», - зазначив в.о. начальника податкової служби Рівненщини Віталій Чуй.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Що зміниться з 19 квітня 2020 року для користувачів РРО

Закон від 20.09.2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування — 19 квітня 2020 року, крім окремих норм.

Так, передбачається запровадження програмного РРО. Це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу. Контролюючий орган забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб'єктом господарювання.

Суб'єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

- створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання: — на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) — протягом трьох років;

- на програмних РРО у разі здійснення розрахункових операцій у режимі офлайн відповідно до цього Закону — до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу;

- проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості;

- вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб — підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Головне управління ДПС у Рівненській області

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ

До уваги фізичних осіб – підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність!

19 січня 2020 граничний термін сплати єдиного внеску за 4 квартал 2019 року в сумі 2754,18грн

 

У Рівненській області ліквідовано черговий незаконний склад підакцизної продукції. Вилучено товарів вартістю понад 7,2 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області ліквідували незаконний склад підакцизної продукції та вилучили велику партію товарів.

В рамках проведення операції «Акциз – 2020» та розслідування кримінального провадження за ч.1 ст. 204 КК України було встановлено, двох місцевих жителів, які здійснюють незаконне зберігання з метою збуту фальсифікованої алкогольної продукції.

Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження було встановлено, двох місцевих жителів, які здійснюють незаконне зберігання з метою збуту фальсифікованої алкогольної продукції. У подальшому за допомогою Інтернет додатків (Viber, WhatsApp) фальсифікат в реалізується жителям Рівненської області.

За результатами проведеного обшуку з незаконного обігу вилучено 54595 пляшок фальсифікованої алкогольної продукції та 1450 пачок тютюнових виробів з ознаками підробки, загальною орієнтовною вартістю майже 7,2 млн. гривень.

Всього в рамках кримінального провадження проведено 3 санкціонованих обшуки в результаті яких вилучено 73,3 тис. пляшок фальсифікованих алкогольних напоїв та 1,45 тис. пачок тютюнових виробів загальною вартістю 9,1 млн. грн. Всі вилучені ТМЦ приєднані до кримінального провадження в якості речових доказів.

Триває слідство.

     У рамках проведення операції «Акциз-2020» слідчими податкової міліції Головного управління у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженню за ст. 204 КК України за фактом здійснення громадянами Рівненської області незаконного виготовлення, зберігання та транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв, які реалізовували дану продукцію в Рівненській області.
    Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження було встановлено, двох місцевих жителів, які здійснюють незаконне зберігання з метою збуту фальсифікованої алкогольної продукції. У подальшому за допомогою Інтернет додатків (Viber, WhatsApp) фальсифікат в реалізується жителям Рівненської області.
    В подальшому відслідковано та визначено місця зберігання даної продукції та в результаті проведених обшуків на території Рівненської області з незаконного обігу вилучено 18679 пляшок фальсифікованої алкогольної продукції загальною орієнтовною вартістю понад 1,8 млн. гривень.
Триває слідство.

Як повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй, до місцевих бюджетів краю за 2019 рік надійшло 88,8 млн. грн.. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Рівень надходжень ь поточного року перевищив минулорічний показник на 20,3 млн гривень.

Зокрема, платники податку на нерухомість - юридичні особи сплатили 55,6 млн. грн., що на 9,1 млн. грн.. більше, ніж за 2018 рік. Фізичні особи перерахували 33,2 млн. грн.. забезпечивши зростання до аналогічного періоду минулого року на 51 відсоток, або на 11,2 млн. гривень.

Фахівці податкової служби області нагадують, що податок на нерухоме майно сплачується не лише за житлові приміщення, а також за об’єкти нежитлового фонду, та в повному обсязі зараховується до місцевих бюджетів.

«Збільшення надходжень податку на нерухоме майно, позитивно впливає на соціально-економічний розвиток територіальних громад області. Завдяки реформі децентралізації влади, органи місцевого самоврядування мають можливість використовувати бюджетні надходження на розвиток інфраструктури та впровадження проектів розвитку регіону»,- зазначив Віталій Чуй.

На які базові показники при оподаткуванні впливатимуть нові мінімальна зарплата та прожитковий мінімум

Продовжуємо знайомити вас з показниками, які залежать від розмірів мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, і впливають на оподаткування.

То ж, нагадаємо, що відповідно до ст. 8 Закону про Держбюджет мінімальну заробітну плату (МЗП) установлено на весь рік у єдиному розмірі: у місячному розмірі — 4723 грн; у погодинному розмірі — 28,31 грн. Розмір прожиткового мінімуму (ПМ) для працездатної особи з 01.01.2020 – 2102 грн. Ці розміри впливатимуть на наступні показники.

  • Неоподатковуваний розмір стипендії

Відповідно до пп. 165.1.26 Податкового кодексу сума стипендії, що виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад’юнкту за рахунок коштів юридичної особи відповідно до угоди, укладеної між навчальним закладом та юридичною особою, не підлягає обкладенню Податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військовим збором (ВЗ) у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 Податкового кодексу. Отже, у 2020 році розмір неоподатковуваної стипендії становить 2940 грн., а сума перевищення обкладається ПДФО за ставкою 18 % та ВЗ – за ставкою 1,5 %.

  • Неоподатковувана вартість навчання

Сума, сплачена юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку, не обкладається ПДФО та ВЗ, якщо її розмір не перевищує трикратного розміру МЗП, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізособи (пп. 165.1.21 ПК). Тобто,неоподатковувана вартість навчання у 2020 році становить 14169 грн. на місяць.

  • Неоподатковувана вартість путівок

Відповідно до пп. 165.1.35 Податкового кодексу до оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та / або його членів сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем — платником податку на прибуток підприємств безоплатно або зі знижкою (у розмірі такої знижки) раз на календарний рік і за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів МЗП, установленої на 1 січня звітного податкового року. Тому, у 2020 році з вартості путівки не утримують ПДФО та ВЗ, якщо вона не перевищує 23615 грн.

Головне управління ДПС у Рівненській області