Протягом січня - березня 2018 року до органів ДФС у Рівненській області надійшло 104 письмових звернень від 112 громадян, зміст основних питань – стосовно фінансової, податкової та митної політики (91 заява, або 87%), з питань соціального захисту (5 заяв, або 4,8%), праці та заробітної плати (2 заяви, 1,9%), житлова політика (2 заяви, 1,9%).

З початку року до ГУ ДФС у Рівненській області надійшло чотири колективних звернення від 12 громадян. Питома вага колективних звернень – 3,8%.

Протягом січня - березня 2017 року керівництвом органів ДФС та її посадовими особами здійснено 17 прийомів за зверненнями громадян, з них: 16 заяв (95%), 1 пропозиція (5%).

Станом на 01.04.2018 року в органах Головного управління ДФС у Рівненській області видача документів дозвільного характеру платникам податків відбувається шляхом надання адміністративних послуг у 16 Центрах обслуговування платників податків ДІП у м.Рівному, Рівненської ОДПІ, Сарненської ОДПІ та Дубенської ОДПІ.

Протягом січня-березня 2018 року Головним управління ДФС у Рівненській області та його територіальними органами було надано 23558 адміністративних послуг, в тому числів в ЦОП - 21192 адміністративних послуг.            

ГУ ДФС у Рівненській області

В Електронному кабінеті запроваджено сервіс з подання скарги на рішення комісій щодо відмови у реєстрації податкових накладних

Державна фіскальна служба запровадила новий сервіс – подання скарги на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Скарга) в електронному вигляді.

Створити та надіслати Скаргу а також заяву про відмову від поданої скарги (далі – Заява) платник має змогу через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування Скарги або Заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту). Так, Скарга направляється за формою J(F)1313201. До Скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1360102. Кожен документ, що додається до Скарги надсилається окремим додатком у форматі pdf та повинен мати розмір не більше 2 мегабайт.

У разі відкликання Скарги до прийняття рішення комісією ДФС з питань розгляду скарг, платник податків має право подати Заяву за формою J(F)1313301.

Електронні формати Скарги та Заяви розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність» / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів.

Новий сервіс  подання скарги на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в електронному вигляді запроваджено відповідно до Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 21.02.2018 №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

ЗРАЗОК ЗАПОВНЕННЯ

ГУ ДФС у Рівненській області

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Рівненській області спільно з обласним управлінням Національної поліції встановлено факти ймовірного заволодіння бюджетними коштами під час проведення тендерної закупівлі транспортного засобу.

Встановлено, що посадові особи одного з приватних підприємств, зареєстрованого у Хмельницькій області, можливо перебуваючи у змові зі службовими особами державної установи, здійснили для останньої придбання пасажирського автобуса марки Mercedes-Benz. Закупівля здійснювалась шляхом використання "транзитних" операцій у ланцюгу постачання. Тобто, кошти проводилися через низку підприємств для штучного збільшення вартості транспортного засобу. При цьому до відповідних документів було внесено завідомо недостовірні відомості, зокрема, вартість автобуса штучно завищено на суму близько 1,5 млн грн.

У подальшому кошти, незаконно одержані зазначеним приватним підприємством з державного бюджету, у тому числі готівкою в касі банку, було ймовірно легалізовано у розмірі 1,4 млн грн. шляхом використання у власній господарській діяльності.

За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального  правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 209 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

ГУ ДФС у Рівненській області

За результатами документальних перевірок проведених фіскалами Рівненщини  до бюджету надійшло майже 10 мільйонів гривень

Головний принцип контрольно-перевірочної роботи підрозділів аудиту ДФС– це вибірковість контролю на основі оцінки ризиків у діяльності платника,  що відповідає провідній міжнародній практиці.

Для забезпечення відкритості у діяльності фіскальної служби та упередження корупційних ризиків план-графік документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік було розміщено 22 грудня 2017 року на офіційному веб-порталі ДФС.  

Відбір до плану - графіка планових документальних перевірок  ризикових платників здійснюється автоматично засобами ІТС «Податковий блок».

У 100% запланованих до перевірок платників податків – юридичних осіб документально та проведеними донарахуваннями підтверджено ризики несплати податків, за наявності яких зазначених суб‘єктів господарювання включено до плану – графіка планових документальних перевірок, що свідчить про якість відбору ризикових платників.

У 1 кв.2018р.  88% із проведених  позапланових документальних  перевірок проводились з причин, які не залежать від ДФС: за зверненнями платників податків, за  повідомленнями банків про порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та за рішеннями суду (слідчого судді).

В цілому за результатами проведених  документальних перевірок управлінням аудиту за січень-березень 2018 року до бюджету надійшло донарахованих  узгоджених податкових зобов’язань  9,9 млн. грн.

ГУ ДФС у Рівненській області

Протягом 3 місяців 2018 року лісокористувачі Рівненської області сплатили до бюджетів усіх рівнів 21,5 млн.грн. рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, у тому числі 15,6 млн.грн. надійшло до місцевих бюджетів, 5,9 млн. грн. - до державної скарбниці. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 10,6 млн.грн., або на 97 відсотків.

Місцевим бюджетам базового рівня належать надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за деревину, заготовлену під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей, з розчищення лісових ділянок у зв’язку з будівництвом інженерних комунікацій, надходження за заготівлю другорядних лісових матеріалів, побічні лісові користування та використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних та інших цілей. До обласного бюджету зараховується 50 відсотків надходжень рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за деревину, заготовлену в порядку рубок головного користування.

ГУ ДФС у Рівненській області

При продажу більше одного автомобіля в рік необхідно подати декларацію

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що якщо громадянин протягом року здійснив продаж або обмін двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля, мотоцикла, або мопеда, сума отриманого доходу підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та військовим збором – 1,5 відсотка. Такий громадянин зобов’язаний відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до державної податкової інспекції за місцем реєстрації. Граничний строк подання податкової декларації -  2 травня 2018 року.

Крім того, громадянин зобов’язаний самостійно до 1 серпня 2018 року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій податковій декларації про майновий стан і доходи. Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна передбачено статтею 173 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Державна фіскальна служба запровадила новий сервіс в Електронному кабінеті - окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.
    Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.
    Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та по яким прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.
    Реєстр функціонує в тестовому режимі протягом місяця з дня набрання чинності Порядку.
    У частині формування у відкритому доступі окремого Реєстру Електронний кабінет доопрацьовано відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».


ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що за три місяці 2018 року до Зведеного бюджету області надійшло 8,5 млн. грн. рентної плати за спеціальне використання води, що на 20 відсотків, або 1,4 млн.грн. більше ніж за аналогічний період минулого року.
    На сьогодні у Рівненській області зареєстровано 972 юридичних осіб платниками рентної плати за спец використання води. Зокрема, фіскальна служба контролює повноту і своєчасність сплати податків з боку підприємств-водокористувачів регіону. Щодо тих суб'єктів господарювання, які упродовж року не сплачують, або сплачують у неповному обсязі збір, фахівці ДФС направляють відповідні звернення до Департаменту екології та природних ресурсів Рівненської облдержадміністрації щодо скасування їм дозволів на спеціальне водокористування. Так, у 2017 році направлено 4 таких звернення, внаслідок проведеної роботи до бюджету забезпечено надходження з рентної плати за використання води в сумі 2,4 млн.грн.
    Фахівці органів ДФС зазначають, що надходження рентної плати за спеціальне використання води у рівних частинах належать Державному та обласному бюджетам. Рентна плата, яка надходить до обласного бюджету, має велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери Рівненщини, соціальних програм, а також дає можливість планувати проведення додаткових заходів, спрямованих на розвиток області.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності є платниками єдиного внеску.
    Базою нарахування єдиного внеску для таких платників є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.
     При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
   У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов'язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом про ЄСВ.
    Сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
    Тобто визначення бази нарахування єдиного внеску для зазначених платників у разі відсутності доходу (прибутку) у звітному році є обов’язковим.
    З 01.01.2018 р. особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
    Останній день сплати єдиного внеску з доходу осіб, які провадять незалежну професійну діяльність за I квартал 2018 року – 19 квітня.
    Нагадаємо, що 19 квітня також останній день сплати єдиного внеску за I квартал 2018 року фізичними особами – підприємцями, у т. ч. тими, які обрали спрощену систему оподаткування і членами фермерських господарств.
    Зазначена норма передбачена п. 5 частини першої ст. 4; абз. другим п. 2 частини першої ст. 7, частина 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    У січні-березні 2018 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 148,5 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 132,3 млн грн, а місцева казна – 16,2 млн грн.
    В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 1,1 млн.грн.
  За словами начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення.  
    Варто зазначити, що  на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано майже 4 тисячі суб‘єктів господарювання.

ГУ ДФС у Рівненській області

За січень-березень 2018 року місцеві скарбниці Рівненщини поповнились на 78,2 мільйонів гривень земельного податку, це на 1,4 мільйонів гривень, або на 2 відсотки більше, ніж у минулому році.
Від юридичних осіб надійшло майже 69,2 мільйонів, а від фізичних осіб – 9 мільйонів.
Земельний податок та орендна плата за користування землею є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць регіону та складає майже 10 відсотків від загальних надходжень.
Позитивна динаміка у зборі плати за землю з одного боку є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання свого обов’язку щодо сплати податків, а з іншого – результатом спільних зусиль фіскальної служби Рівненщини з органами місцевого самоврядування в напрямі залучення власників земельних ділянок та землекористувачів до оподаткування.
Нагадаємо, відповідно до податкового законодавства власники землі та землекористувачі сплачують за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні в поточному році.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, які надсилаються до 1 липня поточного року.
ГУ ДФС у Рівненській області

    Якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення ставок з податку на нерухоме майно, то мінімальною ставкою податку є нуль відсотків
  Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі - ПКУ) сільськими, селищними, міськими радами та радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов’язково визначаються об’єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов’язкові елементи з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII ПКУ для відповідного місцевого податку чи збору.
    Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування, тобто 55,85 грн (3723*1,5%).
    У разі якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок (п.п.12.3.5 ст.12 ПКУ).
   Таким чином, якщо сільська, селищна, міська рада або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняли рішення про встановлення ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, то мінімальною ставкою такого податку є «0» відсотків.
    Зазначене роз’яснення розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 106.08).

ГУ ДФС у Рівненській області

    Впродовж року суб’єкти господарювання, які перебувають на обліку в Рівненській ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області перерахували до бюджетів усіх рівнів 443,2 млн. гривень податків та зборів (без врахування ЄСВ), з них по Рівненському районі – 136,1 млн. гривень, Березнівському районі – 54,9 млн. гривень, Гощанському районі – 37,9 млн. гривень, Здолбунівському районі – 67,5 млн. гривень, Корецькому районі – 31,1 млн. гривень, Костопільському районі – 79,4 млн. гривень, Острозькому районі – 18,9 млн. гривень, та м. Остріг – 17,4 млн. гривень.
    Найбільшу питому вагу в надходженнях до Зведеного бюджету складають: податок на додану вартість, якого сплачено 78,5 млн.грн., військовий збір 16,0 млн.грн., податок на доходи фiзичних осiб (25% від контингенту) 54,7 млн.гривень та податок на прибуток 26,9 млн.грн.
    Про це повідомив в.о. начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Володимир Матвійчук. За словами посадовця, нинішні показники на 26% або на 115,5 млн. гривень перевищують аналогічний період минулого року. За 3 місяці 2017 року було перераховано 327,6 млн. гривень податків та зборів.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України затверджено нові довідники пільг станом на 01.04.2018 року:
- Довідник №87/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №87/2 інших податкових пільг.
    Довідниками визначено зміст пільги, початок та кінець дії пільги та ознаку її цільового призначення щодо податку на прибуток, ПДВ, акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну територію підакцизних товарів, пільги щодо державного мита, а також пільги щодо плати за землю, з місцевих податків і зборів та податку на нерухоме майно.Нагадаємо, що зазначений документ застосовується при заповненні звіту про суми податкових пільг (додаток до Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1233).

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ повідомляє, що податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
    Згідно із Законом України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" від 07.12.2017 року № 2246 V-ІІІ, з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум для працездатної особи (в розрахунку на місяць) установлено в розмірі 1762 грн. Розмір доходу, що дає право на податкову соціальну пільгу у 2018 році, становить 2470 грн. на місяць.   
    Студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу ( у 2018 році – 1321,5 грн.).    
    При цьому, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати не застосовується. У разі, якщо студент, який не отримує стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то у 2018 році він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 1321,5 грн., за умови, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 2470 гривень.
  При цьому, студент повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету. Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3 і п.п. 169.2.3 ст. 169 Податкового кодексу України.

Рівненська ОДПІ