В рамках проведення операції «Урожай» в територіальних підрозділах податкової служби області постійно проводиться робота з сільськогосподарськими товаровиробниками та громадянами, які є власниками земельних ділянок площею понад 2 га, сільгосптехніки та власними силами обробляють такі земельні ділянки та надають послуги сільськогосподарською технікою, щодо оподаткування таких доходів та легалізації трудових відносин.

В результаті проведеної роботи, на виконання заходів забезпечення проведення операції «Урожай», було залучено до декларування 491 особу, сума отриманих доходів становила 8741,1 тис. грн., відповідно було визначено податкові зобов’язання з ПДФО в сумі 511,2 тис. грн. та військового збору – 131,1 тис. гривень.

Зокрема:

- 126 громадян надавали послуги власною с/г технікою та отримали 286,6 тис. грн. доходів, їм було визначено податкові зобов’язання з ПДФО у сумі 51,6 тис. грн. та 4,3 тис. грн. військового збору;

- 261 громадянин отримав доходи від продажу сільськогосподарської техніки (задекларований дохід – 8170,3 тис. грн., ПДФО до сплати – 408,5 тис. грн., військовий збір до сплати – 122,6 тис. грн.);

- 104 громадянина отримали дохід від продажу сільськогосподарської продукції (задекларований дохід – 284,2 тис. грн., ПДФО до сплати – 51,1 тис. грн., військовий збір до сплати – 4,2 тис. грн.).

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що мета проведення операції «Урожай» – детінізація аграрного сектора економіки, зокрема, земельних ділянок та найманих працівників, залучення їх до оподаткування та як результат – збільшення надходжень до бюджетів територіальних громад.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Щоб отримати податкову соціальну пільгу - подай роботодавцеві заяву про її застосування

Головне управління ДПС у Рівненській  області нагадує, що відповідно до п.п.169.2.1 п.169.2 ст.169 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

Платник податку повинен подати роботодавцю заяву в якій зазначити про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги - п.п. 169.2.2 п.169.2 ст.169 ПКУ.

Застосовування податкової соціальної пільги до нарахованих у вигляді заробітної плати доходів розпочинається з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

У податковій звітності роботодавцем відображаються всі випадки застосування або незастосування податкової соціальної пільги згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.

Нормами ПКУ не передбачено щорічне подання заяви про застосування пільги, проте, у разі якщо у платника податків виникає право на застосування податкової соціальної пільги з інших підстав ніж ті, що були зазначені у попередній заяві, то такий платник повинен надати нову заяву з відповідними підтверджуючими документами.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що протягом січня – жовтня 2019 року платниками ПДВ  області забезпечено збір податку на додану вартість до державного бюджету у сумі 1129,2 мільйон  гривень. У податковій службі регіону відзначають позитивну динаміку щодо збільшення рівня декларування та збору податку на додану вартість.  Приріст надходжень склав 193 млн. грн., або 20,6 % до відповідного періоду минулого року.

Податківці області  зазначають, що частка надходжень цього податку в загальних надходженнях до Державного бюджету становить понад 39%, а  ріст його сплати – найкраща оцінка ефективності електронного адміністрування  ПДВ. Зокрема, запровадження Системи моніторингу оцінки ризиків максимально мінімізувало зловживання з ПДВ, і завдяки блокуванню реєстрації сумнівних податкових накладних, процес відшкодування ПДВ став максимально прозорим та зрозумілим.

Досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури бізнесу.  

Головне управління ДПС у Рівненській області

Коли допомога на лікування та медичне обслуговування не підлягає oподаткуванню?

На сьогодні непоодинокі випадки, коли роботодавець надає своєму працівнику допомогу на лікування. В яких випадках така виплата не підлягає оподаткуванню?

Згідно з п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації або його роботодавця, в тому числі в частині витрат роботодавця на обов’язковий профілактичний огляд працівника згідно із Законом України від 06 квітня 2000 року № 1645-ІІІ «Про захист населення від інфекційних хвороб» із змінами та доповненнями та на вакцинацію працівника, спрямовану на профілактику захворювань в період загрози епідемій відповідно до Закону України від 24 лютого 1994 року № 4004-ХІІ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» із змінами та доповненнями за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.

Зазначені норми застосовуються юридичною особою – благодійною організацією або роботодавцем платника податку лише за наявності відповідних документів, які підтверджують факт проведення такого лікування та медобслуговування.
При цьому, рекомендується платникам податку для підтвердження фактично понесених ними витрат, пов’язаних з лікуванням та медичним обслуговуванням, надавати договори, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача), платіжні та розрахункові документи тощо.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, станом на 01.11.2019 року на території області зареєстровано 2228 суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність, відповідно до 6314 діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. За право здійснювати діяльність даними суб’єктами сплачено до бюджету 15 636 тисяч гривень.

Протягом січня - жовтня поточного року:

- видано 5636 ліцензій, з них:

         - на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 3173,

         - на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 2463.

- анульовано дію 715 ліцензій, з них:

           - на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 421,

           - на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 294.

В зв’язку з несвоєчасним перерахуванням суб’єктами господарювання коштів за щоквартальні оплати за ліцензії, призупинено дію 74 ліцензій.

Ліцензія видається податковою службою за заявою суб'єкта господарювання не пізніше 10 календарних днів з дня одержання документів. З реєстром виданих призупинених та анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами у Рівненській області можна ознайомитися на сайті податкової служби: http://rv.tax.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

Головне управління ДПС у Рівненській області

 

Річний перерахунок ПДФО - проводити чи ні?

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до пп. 169.4.2 ПКУ, роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги. Випадки і строки проведення перерахунків визначені цим самим пунктом ПКУ:

а) за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

б) під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених пп. 169.2.3 ПКУ;

в) під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

Тобто річний перерахунок заробітних плат працівників та утриманих з них сум ПДФО за 2019 рік слід провести не пізніше ніж під час нарахування заробітної плати за останній місяць цього року, тобто у грудні 2019 року.

Крім того, згідно з пп. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги.

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку та збору, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати (пп. 169.4.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

При цьому, якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає переплата утриманого податку на доходи фізичних осіб та військового збору, то на її суму зменшується сума нарахованого податкового зобов'язання платника податку у відповідному місяці.

Результати проведеного перерахунку сум доходів, нарахованих (виплачених) платнику податку, податковий агент відображає в податковому розрахунку за формою N 1ДФ, форму та порядок заповнення якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 N 4, в тому кварталі, в якому проведено такий перерахунок.

Якщо внаслідок перерахунку виникає недоплата ПДФО, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності — за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати. Якщо ж унаслідок остаточного розрахунку з працівником, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму його оподатковуваного доходу за останній місяць, то непогашена частина недоплати включається до складу податкового зобов'язання фізособи за наслідками податкового року та сплачується самостійно платником.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Податковою міліцією Рівненщини ліквідовано підпільний цех з виготовлення фальсифікованого алкоголю

У рамках проведення операції «Акциз-2019» слідчими податкової міліції Головного управління у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженню за ст. 204 та ст. 199 КК України за фактом здійснення громадянами Рівненської області незаконного виготовлення, зберігання та транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв, які обклеєні марками акцизного податку з ознаками підробки, які реалізовували дану продукцію в Рівненській та Волинській області.

Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження відслідковано та визначено місця виготовлення та зберігання даної продукції.

За результатами проведених обшуків працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області та ГУ ДФС у Волинській області на території Рівненської та Волинської областей припинено діяльність підпільного цеху з виготовлення алкогольних напоїв.

З незаконного обігу вилучено:

- 1033 літрів спирту орієнтовною вартістю 206,6 тис. грн.;

- 385 літрів готової до розливу спиртосуміші орієнтовною вартістю 115,5 тис. грн.;

- 1282 літрів алкогольних напоїв орієнтовною вартістю 74,3 тис. грн.;

- фурнітура для виготовлення коньяку, поліетиленові і пакети об’ємом 3л., поліетиленові пакети з краном об’ємом 10 л. (Beg-In-Box), картонні коробки для Beg-In-Box, саморобний пристрій для кустарного розливу з медичними капельницями, бочки з характерним запахом спирту, пусті скляні пляшки, пластмасові каністри з характерним запахом спирту, лійки, шланги, корки;

- лінія розливу орієнтовною вартістю 150,0 тис. грн.

Всього, в ході обшуків вилучено ТМЦ орієнтовною вартістю 546,4 тис. грн., з них підакцизної групи товарів (ЛГВ, спирт, спиртосуміш) орієнтовною вартістю 396,4 тис. грн.

Вищевказану незаконно виготовлену підакцизну групу товарів зловмисники планували реалізувати на території Рівненської та Волинської областей.

Кримінальним кодексом України за вчинення правопорушень у сфері підакцизних товарів передбачено відповідальність:

  • статтею 199 «Виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, пересилання, ввезення в Україну з метою використання при продажу товарів, збуту або збут підроблених грошей, державних цінних паперів, білетів державної лотереї, марок акцизного податку чи голографічних захисних елементів» від позбавлення волі на строк від трьох до дванадцяти років з конфіскацією майна;

- статтею 204 «Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів» та карається штрафом від однієї тисячі до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Окрім того, за даною статтею передбачено відповідальність за виготовлення з недоброякісної сировини (матеріалів), що становлять загрозу для життя і здоров'я людей, а так само незаконний збут таких товарів, що призвело до отруєння людей чи інших тяжких наслідків - позбавлення волі на строк від п'яти до десяти років.

Тож, якщо у вас є підозри щодо якості алкогольних напоїв, автентичності марок акцизного податку на них, телефонуйте та повідомляйте про це за номером чергової частини оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області 0362-692-588.

Легалізація робочих місць та заробітної плати – соціальна захищеність кожного. Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні є дуже актуальним. Адже більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати неофіційну, вищу за мінімальну зарплатню. Чимало працівників живуть днем нинішнім, віддаючи перевагу тимчасовій вигоді.

Так, протягом січня - жовтня 2019 р. працівниками територіальних органів Головного управління ДПС у Рівненській області в ході проведених перевірок було встановлено 101 випадок порушень підприємствами та фізичними особами – підприємцями виплати заробітної плати (або інших доходів) громадянам з порушенням діючого податкового законодавства. За результатами проведених перевірок додатково донараховано до бюджету 47 050,7 тис. грн. ПДФО, 2 811,9 тис. грн. військового збору та 11 885,2 тис. грн. єдиного соціального внеску. Крім того за результатами здійснених перевірок виявлено використання праці 45 найманих працівників без належного оформлення трудових відносин.

Як зазначила  в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Надія Друзюк, проведення постійного моніторингу за повнотою та своєчасністю  виплати заробітної плати та правильним оформленням трудових відносин – серед пріоритетних завдань територіальних органів ДПС. На сьогодні істотно зросли вимоги до належного оформлення найманих працівників, та підвищено ступінь відповідальності роботодавців. Передусім, це стосується штрафних санкцій за використання нелегальної праці, несплату податків та неподання звітності щодо робітників. При цьому, податківці не ставлять собі за ціль перевірити та оштрафувати. Для фіскальної служби найголовніше, щоб працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати сплачувались податки та збори.

То ж податківці закликають працедавців не ігнорувати права найманих працівників на гарантований державою соціальний захист. 

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника

Як повідомили в Головному управління ДПС у Рівненській області, станом на 01 листопада 2019 року заборгованість платників Рівненщини зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становить більше 152 мільйонів гривень.

Податківці звертають увагу платників податків, що частиною 12 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Крім того, своєчасність та повнота сплати ЄСВ має безпосередній вплив на розмір пенсій майбутніх та сьогоднішніх пенсіонерів. За нормами Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» у страховий стаж для вирахування розміру пенсій включаються періоди, за які щомісячно сплачені страхові внески.

У разі, якщо підприємство має борг по сплаті нарахованого єдиного внеску, період, за який така заборгованість повністю не погашена, не зараховується до страхового стажу працівників, а нарахована їм за цей період заробітна плата не включається в розрахунок пенсії.

Тобто, тільки після повного розрахунку роботодавця з державою ці місяці будуть зараховані до страхового стажу застрахованої особи та зможуть реалізовуватись пенсійні права найманих працівників.

До того ж, несплата ЄСВ негативно впливає на фінансовий стан самого підприємства.

Порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску може свідчити про ознаки зловживання службовим становищем керівниками підприємств боржників, отже посадові особи несуть не тільки адміністративну, а і кримінальну відповідальність.

Слід зазначити, що суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафних санкцій.

Боржникам - приватним підприємцям особливо слід пам’ятати, що одним із джерел погашення боргів перед державою є особисте майно приватного підприємця, що ставить під загрозу добробут власної сім’ї.

Також у відповідності до статті 6 Закону України «Про порядок виїзду з України та в`їзду в Україну громадян України» до боржників - підприємців вживаються заходи щодо тимчасового обмеження виїзду за кордон та одночасно здійснюється органами ДВС моніторинг перетину кордону.

Необхідно пам’ятати, що своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але й захищені соціальні гарантії для кожного.

Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області за січень – жовтень 2019 року до зведеного бюджету, з легальних доходів жителів області, сплачено понад 3 791,9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. З них 1 252 млн. грн. ПДФО перераховано до державного бюджету України. Місцеві громади отримали 2 829 млн. гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається зростання надходжень ПДФО до бюджетів усіх рівнів на 20%. У цифрах - це  додатково майже 725 млн. грн., зокрема до державного – 217,7 та 507  млн. грн. - до місцевих бюджетів.

«Податок на доходи фізичних осіб продовжує зберігати позицію найвагомішого за обсягом джерела наповнення дохідної частини місцевого бюджету  – його надходження складають майже 75 відсотків  усіх надходжень до місцевих бюджетів. Саме тому розуміння того, що лише легальна зарплата гарантує соціальні виплати найманим працівникам в зв’язку з настанням страхового випадку чи виходом на пенсію і лише задекларована праця наповнює бюджети стає трендом діяльності бізнесу. Власне на цьому ґрунтуються наші спільні дії з детінізації ринку праці, які не лише сприяють залученню додаткових надходжень до бюджету, а й захищають права найманих осіб і дають чіткі орієнтири на майбутнє легалізації заробітної плати мають бути зацікавлені не лише фахівці фіскальної служби краю чи представники влади, а й всі мешканці територіальних громад.», – наголошує в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Надія Друзюк.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Сума одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» не підлягає оподаткуванню ПДФО

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2018 року № 512 «Деякі питання реалізації пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» затверджено Порядок надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».

 Згідно з п. 3 Порядку надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» є одноразовою безповоротною адресною соціальною допомогою сім’ям, в яких народилася дитина, а в разі відсутності матері/батька – родичам, патронатним вихователям новонародженої дитини.

 Відповідно до пп. 14, 15 Порядку контроль за цільовим та адресним наданням допомоги «пакунок малюка» здійснюють обласні та Київська міська держадміністрації. При цьому отримання допомоги «пакунок малюка» не тягне за собою зміни розміру допомоги при народженні дитини та не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надаються відповідно до законодавства.

Відповідно до п.п. 165.1.1 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.

Враховуючи викладене вище, сума одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» сім’ям, в яких народилася дитина, яку отримує платник податку за рахунок субвенцій з державного бюджету, не включається до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п.п. «ґ» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
    Згідно з п. 11 Положенням про порядок обстеження стану жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним і технічним вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень непридатними для проживання, затвердженим постановою Ради Міністрів УРСР від 26 квітня 1984 року № 189, якщо жилий будинок (жиле приміщення) визнано виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для проживання, виконком відповідної місцевої Ради вносить до виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів пропозицію про використання цього будинку (приміщення) в інших цілях або про знесення будинку.
    При цьому додаються такі документи:
а) рішення виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів про визнання жилого будинку (жилого приміщення) невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для проживання;
б) проект рішення виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів про дальше використання жилого будинку (жилого приміщення) або про знесення будинку.
    Виконавчий комітет обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів розглядає подані матеріали і приймає рішення про використання непридатного для проживання жилого будинку (жилого приміщення) в інших цілях або про знесення цього будинку (п. 12 Положення).
    Таким чином, власник об’єкта житлової нерухомості може підтвердити, що житлова нерухомість непридатна для проживання на підставі рішення органу місцевого самоврядування про використання непридатного для проживання жилого будинку (жилого приміщення) в інших цілях або про знесення цього будинку.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, за десять місяців 2019 року надходження до місцевих бюджетів області склали 83,3 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 18,3 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2018 року.
    Безперечними лідерами у сплаті податку на нерухомість є власники нерухомого майна – юридичні особи, внесок яких у місцеві бюджети Рівненщини за 10 місяців 2019 року становить 52,8 млн. гривень. Фізичні особи перерахували до місцевих скарбниць області 30,5 млн. грн. податку на нерухомість.
   Як зазначила в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Надія Друзюк, наповнення місцевих бюджетів є завданням не тільки суб’єктів господарювання, але і всіх мешканців територіальних громад, адже збільшення надходжень до місцевих бюджетів, зокрема, податку на нерухоме майно, позитивно впливає на соціально-економічний розвиток територіальних громад області. Завдяки децентралізації влади органи місцевого самоврядування мають можливість використовувати бюджетні надходження на розвиток інфраструктури та впровадження проектів розвитку регіону.
    У разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або встановлення розбіжностей у наявній інформації про об’єкт нерухомості, громадянам необхідно звернутися з документами на нерухомість до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують право власності фізичної особи на відповідний об’єкт.

Головне управління ДПС у Рівненській області

14листопада Головним управлінням ДПС у Рівненській області за участі територіального відділення  ВГО «Асоціація платників податків України» у Рівненській області  буде проведено безкоштовний семінар на тему «Новини податкового законодавства».
Початок семінару – о 10-00 год.
Місце проведення: м.Рівне, вул. Відінська 8, 5 поверх (актова зала).

    Державна податкова служба продовжує роз’яснювати положення Закону України "Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" і Закон України № 128 від 20.09.2019 (далі – Закон). Так, якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує застосування РРО. Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через банк для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця. "Спрацьовує" звільнення, передбачене для банківських операцій відповідно до пункту 2 статті 9 Закону. 
    «Тобто юристи, консультанти, айтішники, інші самозайняті особи, в тому числі і ті, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, не мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій, якщо їх клієнти розраховуються з ними виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом. Також РРО не потрібні, якщо клієнт в касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок продавця», - зазначив голова ДПС Сергій Верланов. 
    Якщо розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення "розрахункової операції" для цілей згадуваного Закону.  «Це не нова норма: вимоги щодо застосування РРО по операціях із застосуванням платіжних карток діяли і раніше. Втім, ми розуміємо, що існує багато запитань щодо нюансів і практичних аспектів застосування реєстраторів розрахункових операцій при проведенні таких розрахунків. Тому спільно із Міністерством фінансів будемо їх роз’яснювати», - уточнив Сергій Верланов.

 14 листопада Головним управлінням ДПС у Рівненській області за участі територіального відділення  ВГО «Асоціація платників податків України» у Рівненській області  буде проведено безкоштовний семінар на тему «Новини податкового законодавства».

Початок семінару – о 10-00 год.

Місце проведення: м.Рівне, вул. Відінська 8, 5 поверх (актова зала).


Головне управління ДПС у Рівненській області

З початку 2019 року  платники податків області сплатили до зведеного бюджету 42,2 млн. гривень екологічного податку. Показники минулого року перевищені на 11 мільйонів гривень. Про це повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області.

Із загальної суми надходжень до місцевих бюджетів спрямовано 17,7 млн. грн.., що на 7,7 млн. грн. більше, ніж торік. До державного бюджету надійшло 24,5 млн. грн., що на 16,3 млн. грн. перевищує минулорічні надходження.

На сьогодні у територіальних органах податкової служби області зареєстровано понад три тисячі юридичних та фізичних осіб - платників екологічного податку, котрі здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, викиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщують відходи у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах.

Як зазначають у податковій службі, екологічний податок мають сплачувати платники, діяльність яких пов'язана із викидами у атмосферу забруднюючих речовин, стаціонарними джерелами забруднення навколишнього середовища, скиданням забруднюючих речовин до водних об'єктів та забруднення водних ресурсів України, розміщенням шкідливих речовин та відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, утворенням та/чи зберіганням радіоактивних відходів, тимчасовим зберіганням радіоактивних відходів у спеціально відведених для цього місцях.

Порядок нарахування та сплати екологічного податку визначено в розділі VІІІ «Екологічний податок» Податкового кодексу України.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Закон України „Про доступ до публічної інформації” в дії

З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” Головним управлінням ДПС у Рівненській області забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.

Так, станом на 01.11.2019 до Головного управління ДПС у Рівненській області поштою, електронною поштою надійшло 17 таких документів, з них:

   - запити на отримання публічної інформації – 17 (або 100%), за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.

Станом на 01.11.2019 до Головного управління ДПС у Рівненській області за категоріями запитувачів відповідно до Закону надійшло запитів:

- від фізичних осіб – 8 (або 47%);

- від юридичних осіб – 8 (або 47%);

- від представників засобів масової інформації – 1 (або 6%)

Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:

- діяльності суб’єктів господарювання;

- надання копій документів;

- відомостей про третіх осіб;

- стану надходження податків;

- надання інформації по сплаті податків.

За результатами розгляду задоволено 12 запитів (71% від загальної кількості), відповідно до статті 22 Закону 2939 відмовлено в задоволенні 5 запити на інформацію (29% від загальної кількості), запити надіслані за належністю розпоряднику інформації в поточному місяці відсутні.

Головне управління ДПС у Рівненській області